Virgin MVR-02

7. února 2011 v 20:01 | Jirka |  Virgin Racing
Ruský tým Marussia Virgin Racing představil nový monopost MVR-02. Návrhářský tým Nicka Wirtha ani tentokrát nepoužil aerodynamický tunel, celý vůz byl navržen pouze pomocí CFD na počítači. Stejně jako Lotus a HRT, ani Virgin letos nebude používat KERS. Novou hydrauliku již stihli otestovat v Abú Dhabí i minulý týden ve Valencii.

Nos MVR-02 je posazený poměrně nízko, oproti svému předchůdci je o 30 cm kratší a liší se také užší zadní část, kde konstruktéři sáhli po osvědčeném zavěšení typu pull-rod. Výfuky se nacházejí těsně u podlahy vzadu u difuzoru.



Šéf týmu Marussia Virgin Racing John Booth uvedl: "Loni jsme v F1 zažili jsme náročný, ale neuvěřitelně uspokojivý křest, a jsem velmi pyšný na to, že jsme se více než dokázali vyrovnat s tehdejší výzvou. Jsme velmi hrdi na to, že můžeme závodit jako Marussia Virgin Racing v roce 2011 a těšíme se, že se Marussii odvděčíme za její důvěru, kterou prokázala velkou investicí na sklonku loňského roku. MVR-02 je jasným krokem vpřed ve všech oblastech a dokladem veškeré naše tvrdé práce na vývojovém programu za uplynulých 12 měsíců. Jsme potěšeni spolupráci s naším dodavatelem Cosworthem i ve druhé sezóně. Přes zmražení vývoje motorů tvrdě pracovali na optimalizaci spolehlivost a výkonnosti a plně očekáváme pokračování úspěchu, z něhož se těšili po návratu do tohoto sportovního odvětví. Přibyla další výzva v podobě nového dodavatele Pirelli, učinili jsme však během skupinového testu na konci roku 2010 v Abú Dhabí a minulý týden ve Valencii velký pokrok v přizpůsobení našeho mechanického balíku tak, aby vyhovoval novým PZero pneumatikám."

Technický ředitel Nick Wirth během prezentace řekl: "Jsme velmi potěšeni tím, že se náš proces digitálního návrhu v minulé sezóně Formule 1 osvědčil a že jsme předvedli, že je možné závodit na nejvyšší úrovni motosportu s vozem, který je navržen výlučně pomocí počítačové simulace. Hodně jsme se při tom naučili a dostali některé tvrdé lekce, které jsme využili v našem designovém programu pro rok 2011. Zaměřili jsme se na každý jednotlivý problém, který nás loni postihl, ale svým vlastním unikátním digitálním způsobem. Například problémy s olejem hydrauliky a převodovky vyústily ve větším množství času, který jsme v CFD věnovali těmto oblastem, než času, který jsme věnovali celému aerodynamickému návrh našeho prvního digitálního vítězného vozu v roce 2008. V Abú Dhabí jsme měli příležitost ověřit si některá tato digitální vylepšení úspěšným testováním mnoha systémů pro MVR-02 na dráze. Rok 2011 tedy začínáme tak, jak bychom rádi pokračovali - být raději připraveni - testováním v Jerezu tento týden s mnoha částmi, které jsme již prověřili na závodní dráze, nebo vylepšeným a rozsáhlejším programem na testovacích zařízeních. V oblasti čisté výkonnosti CFD představuje počet konfigurací, který nám náše nové procesy umožnily pro MVR-02 testovat, gigantický step kupředu ve srovnáním s VR-01. Těšíme se zde na další vylepšení, až začneme konečně těžit z našeho nového superpočítače, který nám poskytli naši partneři CSC pro rok 2011. Věřím, že jsme s MVR-02 učinili opravdu pokrok a vyrobili vůz, který je přes změny v pravidlech aerodynamicky mnohem efektivnější než VR-01, navíc s velkými přinosy z hlediska celkové kvality. Poskytuje to dobrý základ pro vývoj v průběhu sezóny a jsem si hodně jistý tím, že budeme shcopni udržet vysoké tempo aerodynamického vývoje, které jsme nastoupili na počátku MVR-02 projektu."















(zdroj: f1news.cz, motorsport-magazin.com)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama