Force India VJM04

8. února 2011 v 21:17 | Jirka |  Force India
Jako poslední z týmů F1 představila Force India letošní monopost s označením VJM04. Monopost VJM04 navrhoval technický ředitel Andrew Green. V loňské sezóně byl tým v poháru konstruktérů sedmý, letos by rádi skončili nejhůř na pátém místě.

Design horního ochranného oblouku je ve stylu loňského Mercedesu MGP W01 a podobný vozu Lotus T128. VJM04 má podseknuté bočnice, členité přední křídlo a zavěšení typu pull-rod. Vozů s tímto typem zavěšení kvůli zákazu dvojitých difuzorů letos přibylo - kromě Red Bullu a Toro Rosso, které takto nastupovaly již v minulosti, přešly z push-rodu na toto řešení McLaren, Mercedes Renault, Williams a Lotus.



Majitel a šéf týmu Vijay Mallya uvedl: "Tento rok můžeme být ještě většími optimisty. Máme tři závodní piloty, kteří jsou hladoví po dalším pokroku ve svých kariérách, ať už to jsou body, pódia či vítězství. Máme zkušený technický tým, který je vynalézavý, flexibilní a schopný přizpůsobit se nové vlně změn v pravidlech. Máme rovněž nástroje a zdroje v našem partnerství s McLaren Applied Technologies a Mercedes-Benz High Performance Engines, díky nimž míříme ještě výše. Nelze nezmínit zvláštní událost, na kterou se už nemůžu dočkat - první Velkou cenu Indie. Které místo by mohlo být lepší pro dosažení některých z našich cílů, než domácí půda?"


Technický ředitel Andy Green vysvětlil některé změny, k nimž na voze došlo: "Nejnápadnější vizuální změnou je změna ochranného oblouku v rovnou čepel. To nám poskytlo drobné vylepšení v rozmístění uvnitř ve srovnání s konvenčním stylem. Kryt motoru je odlišný kvůli zrušení systému F-kanálu. Ke spoustě změn, které si však lidé nemusí všimnout, došlo také pod kapotáží. Věříme, že se nám podařilo získat zpět spoustu aerodynamické výkonnosti. Stále nám trocha schází, po skončení loňské sezóny na tom však stále pracujeme, protože to vyžaduje poměrně dlouhou dobu na aerodynamický přesun z jedné pozice do druhé. Nastavitelné zadní křídlo je zcela novou věcí, budeme se snažit maximálně využít jeho výkonnosti. Management výfuků bude rovněž velkou vývojovou oblastí letošního roku. V prvním závodu budeme mít vylepšení, během testu v Bahrajnu tedy budeme prověřovat některé změny. Chystáme také velká vylepšení v přední části vozu před prvním evropským závodem."

Green potvrdil, že budou používat KERS: "KERS Mercedesu vypadá velmi výkonně, jsme s ním opravdu spokojeni. Hodně jsme toho najezdili na simulátoru, takže si na něj naši piloti už zvykli. Jsme dobře připraveni na další zlepšování a vývoj. Je menší a lehčí než v roce 2009, jeho zakomponování si vyžádalo velmi málo kompromisů na voze."


Adrian Sutil doufá, že se mu letos poprvé podaří skončit mezi piloty v elitní desítce, a dodává: "Pokrok, kterého tým v uplynulých dvou letech dosáhl, je velmi působivý, a z toho co jsem viděl v továrně a ve větrném tunelu v minulých týdnech je možné usoudit, že toto tempo bude pokračovat i letos."

Nový pilot Force Indie Paul di Resta hovoří o svých cílech: "Rád bych měl pozitivní přístup, dojíždět do cíle, byl konzistentní a významně přispíval k celkové výkonnosti týmů. Máme vysoké cíle na umístění v šampionátu konstruktérů a já si uvědomuji, že v tom musím sehrát svou roli."























(zdroj: f1news.cz, motorsport-magazin.com)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama