Adrian Sutil analyzuje testy v Barceloně

25. února 2011 v 21:23 | Jirka |  Novinky F1
Adrian Sutil má za sebou letos tři testy, po kterých má již dostatek zkušeností se změnami pro rok 2011. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport probral nejdůležitější záležitosti.
.
Force India jezdila v Barceloně poprvé s KERS, jak proběhla premiéra?
"Fungovalo to skutečně skvěle, neměli jsme žádné problémy. Pilot pocítí příjemný dodatečný výkon. Spolu s pohyblivým zadním křídlem dokážeme získat skutečně dobrou rychlost, mám pocit jako kdybychom měli o sto koní víc. Je to výborné."
.
Jak zvládáte nové tlačítka na volantu?
"Máme tam hodně práce, ale člověk si na to zvykne."
.
I v přímém boji s konkurentem?
"To uvidíme. Pokud musíme současně nastavovat i něco jiného, například otáčky nebo diferenciál, tak to bude opravdu komplikované. Potřebujeme mít perfektně rozmístěny tlačítka."

.
Jaká je situace v kokpitu ve srovnání s bývalou situací s F-kanálem a předním křídlem?
"Přední křídlo jsme nemuseli ovládat velmi často. S F-kanálem to bylo jiné. Konkrétně my jsme to ovládali vrchní částí ruky a prsty zůstaly volné. Nyní je tedy práce o trochu víc."
.
.
Čtyři dny v řadě jste se musel přihlížet na to, jak v autě seděl Paul di Resta, až pak jste se vrátil do kokpitu. Jak moc se mezitím změnil monopost?
"Některé věci jsme vylepšili. Hlavně z aerodynamického hlediska jsme napravili některé chyby a zlepšila se určitě i stabilita."
.
Force India zkusila i nový výfuk ...
"Ano, vyzkoušeli jsme něco nového a přišli jsme na dobré věci. Teď to ještě potřebujeme všechno správně sestavit."
.
Zkusili jste již pořádně skutečný potenciál nového vozu?
"S velmi malým množstvím paliva jsme ještě nejezdili. Věnovali jsme se jen normálnímu programu i top-týmy. Tedy kromě Massy, který byl snad o něco lehčí."
.
Jak hodnotíte nejlepší čas barcelonského víkendu v podání Ferrari?
"Byl to dobrý čas, o tom není pochyb. Určitě byli o něco lehčí a měly superměkké pneumatiky. Určitě jsou ale také rychlejší než my, není o čem ..."
.
.
Viděli jste na konkurenci něco, co by vám nahánělo strach?
"Je těžké říci, jak jsou na tom ostatní. Z posledních let víme, že ve hře jsou i některé týmy, které zvyknou jezdit s menším množstvím paliva. Nedělám si velké starosti, musíme se dívat hlavně na sebe. Stabilita auta je již nyní velmi dobrá, ale na aerodynamice potřebujeme zapracovat. Potřebuji ještě trochu lepší přítlak."
.
Jaké zkušenosti s pneumatikami jste nasbírali v Barceloně?
"Jsou mezi nimi extrémní rozdíly. Od měkkých k středně tvrdým je to jeden a půl sekundy. Od superměkké k měkkým je to podle podmínek šest nebo sedm desetin v prvním kole. Nevydrží bohužel nic, ještě i tvrdé směsi jsou po 15 kolech kompletně hotové. Je to skutečně brutálně. Myslíte si, že jste v cestovním automobilu. Jezdíme jako na intermediálkach."
.
Pomůže to, když s gumami začnete zpočátku jezdit jinak, opatrněji?
"Zkoušel jsem to. Ale to musíte jít na začátku o 20 procent pomaleji a na konci vám gumy vydrží možná o kolo déle. Také to není ten pravý recept. Pravděpodobně půjdeme do boxů všichni najednou a půjdeme tam relativně často."
.
Jaký to bude mít vliv na víkend jako celek?
"V pátečních trénincích se asi nebude hodně jezdit a to je škoda, protože bychom potřebovali víc času. S KERSem a nastavitelným zadním křídlem si přitom potřebujeme navrhnout například rozložení převodovky. Ale při takovém nasazení pneumatik nemůžeme vůbec testovat. Pokud na autě něco změníme a nesrovnáme to s pneumatikami, tak je to zbytečné."
.
.
Jaké jsou intermediálky?
"To bylo také velmi těžké. Z hlediska trvanlivosti celkem dobré, tedy dokud bylo ještě vlhko. Dosahované časy byly ale velmi pomalé, byli jsme jakoby na ledě. Je to opravdu velká výzva."
.
Pomůže přizpůsobení jezdeckého stylu?
"Už s Bridgestonkami jsme museli zacházet opatrněji. Doby, kdy jsme mohli skutečně závodit, jsou už dávno pryč. Jde to už jen v kvalifikaci, ale to bude teď s měkkými gumami také těžké. Ty nevydrží ani do konce ostrého kola. Musíme jezdit jako po vajíčkách. "
.
Co říkáte na odřeknutí Bahrajnu?
"Bylo to správné rozhodnutí, ale je to škoda. V Bahrajnu je pěkná trať a navíc je tam vždy příjemně teplo. Radoval jsem se."
.
Nekonaly se tam ale vždy právě nejvzrušivější akce ...
"V tomto roce by to ale určitě bylo zajímavější. Samozřejmě doufám, že závody doženeme v průběhu roku."
.
Může se stát, že v závěru sezony uvidíme tři akce v průběhu tří týdnů?
"To se dá zvládnout, jde to. V závěru jsou každé soutěže náročné, ale z Abú Dhabí do Bahrajnu by to nebyla dlouhá cesta. Najdeme řešení."
.
(zdroj: f1.sk)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama