Michael Schumacher

27. července 2008 v 18:10 | Jirka |  Michael Schumacher
Michael Schumacher se narodil 3. ledna 1969 v Hürth-Hermülheim (Severní Porýní - Vestfálsko). Je nejúspěšnější pilot F1 - získal 7 titulů mistra světa (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 a 2004). Soukromý majetek Schumachera se odhaduje na zhruba 300 milionů eur. Kromě obrovské vily na břehu ženevského jezera vlastní soukromé letadlo, či luxusní jachtu. Společně s manželkou Corinna mají syna Micka a dceru Gina-Marii.

Kariéru odstartoval v roce 1987 ve Formuli König, kterou zcela ovládl. V mistrovství Evropy skončil druhý za Mikem Salem a v německé sérii obsadil čtvrtou příčku. V roce 1989 postoupil do Formule 3. Společně s týmovým kolegou Heinzem-Haraldem Frentzenem skončil na třetím místě. O rok později získal ve F3 titul.

Jeho prvním závodem ve Formuli 1 byla GP Belgie 1991, ve které startoval za tým Jordan. Poté přestoupil do týmu Benetton. V srpnu 1992 vyhrál poprvé v Belgii na okru Spa a v celkovém pořadí skončil na 3. místě s 53 body. O rok později dokázal ve všech závodech, které dokončil, získat pódium. Před sezónou 1994 podepsal Michael tříletou smlouvu s Benettonem, která mu zaručovala příjem 20 milionů dolarů. Po několika skandálech a sporech byla smlouva zkrácena o rok. V průběhu sezóny 1994 byl Benetton několikrát obviněn z podvodů, ale i přesto dokázal Michael Schumacher získat svůj první titul. S náskokem jednoho bodu se tak stal prvním německým mistrem světa. V posledním závodě sezóny narazil Schumacher do Damona Hilla, s kterým bojoval do poslední chvíle o titul. V roce 1995 obhájil titul dva závody před koncem sezóny jako nejmladší pilot v historii. Jako první Němec zároveň zvítězil v obou domácích závodech na Nürburgringu i v Hockenheimu. Pověst krále deště podtrhl vítězstvím ve Spa po startu ze 16. pozice.

Po zisku druhého titulu následoval přestup k Ferrari. Po přestupu do Ferrari vyhrál Michael v roce 1996 tři závody - v Barceloně, Spa-Francorchamps a Monze. V celkovém hodnocení se tak musel spokojit s 59 body a třetím místem. Scuderia mu prodloužila smlouvu až do roku 1999. V roce 1997 zvítězil Michael v pěti závodech a s Jacquesem Villeneuvem bojoval o mistrovský titul až do poslední chvíle. Sezónu ukončil další slavný incident, kdy Michael narazil do svého kanadského rivala v Jerezu a FIA ho dokonce vyškrtla z celkového pořadí mistrovství světa. Na svém kontě měl tehdy 78 bodů. Už o rok později bojoval o titul s Mikem Häkkinen z McLarenu. Schumiho naději však zhasla na startu v Suzuce. Navzdory zisku pole position musel nakonec startovat z posledního místa. Na startovním roštu totiž přetočit kola a následně mu praskla pneumatika. Ferrari s ním prodloužilo smlouvu do roku 2002.

V roce 1999 byl Schumacher rozhodnutý, že po dlouhých letech doveze titul zpět do Maranella. Během GP Velké Británie v Silverstone si však Schumi zlomil nohu a bylo po nadějích. Vynechal šest závodů a úspěšnému návratu v závěru sezóny dokázal získat jen páté místo. Scuderia se však konečně dočkala Poháru konstruktérů. Michael si vše vynahradil v roce 2000. V Japonsku si zajistil titul mistra světa, na který čekala Scuderia dlouhých 21 let.

Následovaly dominantní roky 2001 a 2002. Schumacher získal čtvrtý a pátý titul šampióna a vyrovnal tak rekord Juana Manuela Fangia. V roce 2001 měl čtvrtý titul mistra světa v kapse již po třinácti závodech a po oslavách v Budapešti mu už tým připravoval nový kontrakt, který měl platit do roku 2004. V roce 2002 vyhrál úžasných jedenáct závodů. Mistrovský titul tentokrát oslavoval ve francouzském Magny Cours. Ani v těchto dobách největší slávy se však Schumacher nevyhnul kontroverzním situacím. Při GP Rakouska 2002 triumfoval po skandálním příkazu Jeana Todta, který nakázal vedoucímu Barrichellovi uvolnit pozici pro Schumachera. Kuriózní byl i závod v USA. Schumi si před cílovou čarou počkal na Rubense ve snaze dorazit do cíle bok po boku. Barrichello ho však překvapil a radoval se z vítězství.

V sezóně 2003 měl po prvních třech závodech jen osm bodů. Situace se však začala zlepšovat od GP San Marina. Po třetím místě v Monaku triumfoval i v Kanadě a vše nasvědčovalo tomu, že ho už nic nezastaví. Pak však přišla krize a začalo se dařit Williamsu. Bylo jasné, že pneumatiky Bridgestone nestíhají konkurenčními Michelinkám. V Itálii a USA dokázal Schumacher zvítězit a před posledním závodem v Japonsku měl titul téměř jistý. Suzuka přinesla skvělé vyvrcholení dramatické sezóny 2003. V jednu chvíli byl dokonce mistrem světa Kimi Räikkönen z McLarenu. V té době totiž Michael jezdil na nebodovaném pozici, zatímco Fin bojoval o první místo s dalším pilotem Scuderie - Rubensem Barrichellem. Do cíle však dojel nakonec na prvním místě Brazilec, Michael získal jeden bod za osmé místo a v boxech Ferrari se mohli začít bujaré oslavy.

V roce 2004 získal svůj již sedmý titul. Třináckrát slavil vítězství z 18 závodů, získal 148 bodů a o 34 bodů byl před druhým Rubens Barrichello. Po třinácti závodech tedy měl na svém kontě 12 vítězství a neuvěřitelných 120 bodů.

Rok 2005 byl ale z pohledu Michaela mnohem horší. Jediné vítězství získal v Indianapolisu. Z tohoto triumfu ale radost neměl. K vítězství mu totiž stačilo porazit svého kolegu Rubense Barrichella. Týmy Jordan a Minardi si jezdili vlastní ligu. I slabá sezóna ale přinesla svá pozitiva. Michael dokázal s přehledem porazit svého kolegu Rubense Barrichella. Příčinou jeho špatných výsledků bylo slabé auto a ne jeho schopnosti. Se ziskem 62 bodů nakonec obsadil třetí místo v šampionátu. Novým kolegou Schumachera se stal po sezoně 2005 Felipe Massa.

Vstup do sezóny 2006 vyšel lépe konkurenčnímu Renaultu a jak se později ukázalo, právě v této fázi sezóny se nakonec rozhodlo o titulu. V Imole získal Schumacher první vítězství v roce 2006. Ziskem 66. pole position zároveň překonal rekord Ayrton Senna v počtu vítězných kvalifikací. Monako přineslo velmi sporný moment v podobě parkovacího manévru Michaela v kvalifikaci. Vedení závodů potrestalo Schumachera za tento incident posunem na poslední místo startovního roštu a navzdory velkému úsilí tak dokázal získat Schumacher v ulicích Monte Carla jen čtyři body. 10. září ukončil Schumacher nekonečné spekulace o své budoucnosti a těsně po triumfu v Monze oznámil ukončení kariéry po sezoně 2006. Svou kariéru ukončil Michael 22. října 2006 závodem v Sao Paulu. Startoval po problémech s přívodem paliva až z desáté příčky a v úvodu závodu musel navíc do boxů na výměnu poškozené pneumatiky. Díky heroickému výkonu získal nakonec čtvrté místo, ale stačilo to jen na titul vicemistra světa.

Michael od ukončení aktivní závodní kariéry působil v týmu Ferrari jako poradce. V roce 2009 po zranění Felipeho Massy přišla z Maranella zpráva, že náhradníkem bude Michael Schumacher. Kvůli zranění krku, který si způsobil na začátku roku 2009 při pádu na motorce, se návrat sedminásobného mistra světa neuskutečnil. V roce 2010 se Schumacher vrací do formule 1. Podepsal 23. prosince 2009 s týmem Mercedes GP na tři následující sezony. Jeho týmovým kolegou je Nico Rosberg.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 linkinn52 linkinn52 | Web | 24. prosince 2008 v 13:59 | Reagovat

Michael Schumacher je bůh!!!

2 martin martin | 29. června 2012 v 14:14 | Reagovat

Michael Schumacher je nejlepší

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama